reklama

Keď si myslíte, že ste sami...

...nie je tomu tak. Každý z nás zažil pocit samoty, takže ho netreba opisovať. Skutočnosť môže byť ale úplne iná a keď sa k nám náš vlastný anjel strážny chová ako k cudzím, nezabúdajme, že vždy sú tu ľudia, ktorým na nás záleží. Znie to ako otrepané klišé z Pretty Woman, ale oni tu skutočne sú.  Nemyslím tým len rodinu a priateľov, ale úplne iných ľudí okolo seba, ktorí sa o nás starajú, zaujímajú a my si to ani neuvedomujeme.

Písmo: A- | A+

Neuvedomila som si to ani ja a preto som sa rozhodla na znak ospravedlnenia napísať tento článok. Keby mi v tejto chvíli spravia EKG, namiesto kriviek by obsahovalo vetu  “I am so sorry“. Alebo dvojbodku s obrátenou zátvorkou “:(“, aby tomu rozumela aj kategória 13+.

Stalo sa to nedávno doobeda. Zo spánku ma vytrhlo zvonenie telefónu. Neviem, ako to majú iní, ale môj mozog je pri náhlych a nenaplánovaných zobudeniach v šoku a hneď rieši dve otázky “Kde som?“ a “Som tam dobrovoľne?“ Teraz ale nebol čas odpovedať. Zvonil telefón a niekto na druhej strane linky nervózne prestupoval z nohy na nohu a čakal, kedy sa ozvem. Teda tak som si to myslela. A samozrejme špatne. Ozvala som sa ešte chrapľavým hlasom, za aký by sa nemuseli hanbiť ani v reklame na Septolete. V telefóne zaznel tenký hlas ženy, ktorý prezrádzal jej hyperaktivitu.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Predstavila mi nejakú perfektnú službu, ktorú ich firma ponúka a odo mňa nechcela nič iné, iba aby som im za ňu zaplatila. Asi si viete predstaviť reakciu priemerného človeka s dvoma rukami a krvným obehom. Ostal by znechutený a otrávený z toho, kvôli akej hlúposti sa zobudil. Inak to nebolo ani u mňa. Položila som a snažila sa v pamäti nalistovať stranu zo sna, z ktorej ma vytrhli.

Na druhý deň poobede sa telefonát zopakoval znovu, opäť s rovnakým koncom – položením bez odpovede. A o 3 dni slečna volala zas. V týchto prípadoch sa hovor nedá odignorovať, keďže vám vždy volajú z iného čísla, preto som si povedala, že za vyskúšanie nič nedám a slečne som po treťom telefonáte povedala, že nemám záujem a prosím ju, aby mi už nevolali. Jej odpoveď ma dosť zaskočila. Nepotrebovala ani jeden semester psychológie aby mi oznámila, že som arogantná, drzá a nemám slušné správanie. Touto odpoveďou vo mne naštarovala proces premýšľania nad tým, prečo sa takéto telefonáty vôbec uskutočňujú, keď volajúci už dopredu tuší, akú odpoveď môže očakávať. Na jednej strane sú biznis a reklama a na druhej morálne zásady. Skrížením toho všetkého ma napadla iba jedna možnosť – oni to s nami vlastne myslia dobre. A tu je vysvetlenie:

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Nie len, že je od nich pekné, že volajú tak často, oni dokonca aj vedia, čo je pre vás najlepšie, čím mi trochu pripomínajú isté zmysluplné reklamy. Len si spomeňte, kto z vašich priateľov vytočil vaše telefónne číslo, aby vás informoval o najvýhodnejšej kúpe vášho života, ktorá môže prebehnúť za 3 minúty cez telefónny kábel. Tieto slečny na telefónoch sú stelesnením dokonalosti. Nie sú sebecké a nehovoria iba o sebe, keď im zdvihnete telefón, nevyrukujú na vás so svojimi problémami ale rovno sa začnú zaujímať o vás. Sú to veľmi šarmantné a slušne vychované ženy, preto hneď, po zaznení vášho ,,Prosím?“ pozdravia a spýtajú sa, či máte chvíľku čas. Aj keď poviete nie, slečny majú veľmi dobre vyvinutý šiesty zmysel a vedia, že čas určite máte, aj keď práve sťahujete kožu z králika, horí vám mäso alebo vám v izbe plače dieťa a preto pokračujú v konverzovaní ďalej. S istou presnosťou vedia, čo práve potrebujete a to vám i ponúknu. Samozrejme, dbajú na to, aby to bolo pre vás najvýhodnejšie, najlacnejšie, najefektívnejšie a najužitočnejšie a o všetkých výhodách vás detailne informujú. Aj keď im skočíte do reči so slovami ,,Nie, ďakujem, nepotrebujem, nechcem, mám, položím, dovidenia,...“ oni vedia, že táto reakcia je spôsobená šokom z tak perfektnej ponuky a preto pokračujú ďalej. Vo váš prospech, samozrejme. Môžete k ním byť drzý, či vulgárny, všetko vám prepáčia. Keď sa im nakoniec predsa len nepodarí presvedčiť vás o kúpe ich produktu, rozhodnú sa s vami rozlúčiť. Slečny by boli ochotné rozprávať sa s vami aj viac, ale berú ohľad na to, že máte určite aj nejaké povinnosti a tak po hodine a pol telefonovania hovor dobrovoľne ukončia. A ich najlepšou vlastnosťou je to, že sú veľmi láskavé a dobrosrdečné a tak vám o pár dní zavolajú znova a celý tento scenár sa zopakuje.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Toto by robil iba šialenec, alebo človek, ktorému na vás skutočne záleží a keďže v dnešnej dobe je ťažké povedať, čo je a čo nie je normálne, musíme si uvedomiť, čo všetko pre nás slečny na druhej strane linky robia. Tak ako, nemáte aj vy výčitky, že ste im už párkrát nervózne položili?

Lenka Siváková

Lenka Siváková

Bloger 
  • Počet článkov:  15
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Saxofónový nadšenec, amatérsky fotograf, genetická slepá ulička. Zoznam autorových rubrík:  VzťahológiaSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu