reklama

Diagnóza:Žena

Tento článok je zmiešaninou poviedky a jednoduchej výpovede jednoduchej ženy. Upozorňujem vás na to dopredu, aby ste si mohli predčasne rozmyslieť, ako veľmi sa naň chcete uraziť. Poprípade koľko titulov s hanlivými pomenovaniami mu vo svojich mysliach prisúdite, lebo ste pri ňom veľmi trpeli. Ale ako vieme, utrpenie človeka učí.

Písmo: A- | A+

Sedela u psychológa v pohodlnom kresle. A nemuselo to byť ani u psychológa, stačí aj jej vlastná obývačka alebo akékoľvek miesto, kde má možnosť viesť vnútorný monológ. V jednom prípade je jedno, či sa rozprávate s niekým alebo sám so sebou, lebo aj vaše vnútro vám dokáže odporovať a argumentovať s odhodlaním Merkelovej. Je to ten prípad, keď ste žena.

Mala obuté čierne lodičky a vysokým opetkom nerytmycky klopkala o podlahu. Predstavme si ju ako tipickú ženskú z edície od Evitapressu s kapacitou lásky obsiahnutou v jednej Matkinovke. Podstatné je aj tak iba jedno, že je to žena ako ja, vy, ona, predavačka, suseda, kuchárka, matka niečích detí či milenka otca tých konkrétnych detí. Povedala by som, že každá, ktorá už po prvom odstavci nepretočila oči stĺpikom s poznamenaním „Ach, feministka!“ A teraz jej telo namiesto sexepílu z Baywatchu vyžaruje nervozitu a ani najlepšia sonda z NASA by v nej nenašla duševný pokoj. Rozhodla sa posťažovať a ja som sa rozhodla všetky náreky jej dušičky, ktorú za normálnych okolností nerozhádže ani ručný granát, spísať. Vystupujem ako jednoduchý sprostredkovateľ, tak sa pri čítaní skúste nemračiť na moju fotku. Poprípade myslite na to, že aj ja som iba žena – osoba spôsobilá páchať citové prešľapy a analizovať ich do neakceptovateľných podôb.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

,,Potrebujem vypnúť. Od samej seba. Doteraz som to zvládala a dnes potrebujem dovolenku. Nestíham byť ženou, nemám na to čas.“ tak znela prvá veta, pri ktorej mi zbystrili všetky zmysly asi ako keby sa pri vás v Tescu zastaví George Clooney a pokojne sa spýta, či sú tie rožky čerstvé.

,,Ako to myslíte, vypnúť?“ odpovedal psychológ na otázku otázkou. Odpovedal ako cvok alebo chodiaci citový kastrát. Možno to je tým, že musel a možno tým, že je chlap. Ja som ale v tejto chvíli presvedčená, že vy viete, o čo ide a ona nečakala a začala rozprávať.

Všetko začína už ráno. V kľude a bez stresu, presne tak, ako to odporúčajú odborníci na zdravú výživu, si vychutnáva raňajky. Pri sledovaní Telerána popíja kávu a sleduje rozhovor s módnou návrhárkou, ktorá vraj robí najlepšie modely kostýmov, šiat, nohavíc, topánok, opaskov, trakov, zipsov, gombíkov, ponožiek, sponiek, gumičiek a všetko dokonca aj vo veľkostiach pre psy. V tom si povie, že dnes nie, dnes bude mať pokojný deň, nebude sa zaťažovať svojim výzorom, oblečením ani upraveným make upom. Dnes bude jednoduchou ženou a večer si možno dá aj jogu. Vstúpila so výťahu a pozdravila susedu. Tej sa rozšírili zreničky a poznamenala ,,Ani môj muž sa necíti najlepšie, asi má chrípku. Mali by ste to aj vy vyležať.“ Nepochopila ale nezaťažovala sa tým, nasadla do auta a išla do práce. Jej výpoveď pokračovala asi takto: ,,Všimla som si, že po mne kolegyne pokukujú ako po údenom. Nerozumela som o čo ide, až kým ku mne jedna neprišla a nepovedala mi, že vyzerám fakt zle a nech si vezmem voľno a vyliečim sa doma. Snažila som sa jej vysvetliť, že mi nič nie je a cítim sa dobre. Na to mi povedala, že to nezakryjem, že ma prezrádzajú veľké kruhy pod očami a bledá pleť. A ešte dodala, aby som navštívila doktora a že sa nemám správať ustráchane ako ratlík, keď má ísť k veterinárovi. Nakoniec som to využila vo svoj prospech a zobrala si voľno.“

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Na jednej strane ma to pobavilo. Ráno si nenasadila škrabošku od Maybeline a kvôli tomu ju objednávali k doktorovi a podvedome prednostne rezervovali stôl u patológa. Na strane druhej to ale poukazuje na stereotyp pekne upravenej ženy, na ktorý sme si zvykli. Kto vyžaduje dokonalosť, riskuje psychické zrútenie. A z toho vám môže byť jasnejšie, prečo celý príbeh opisujem ako terapiu u psychológa.

Výzor je pre ženy dôležitý ale tým to nekončí. Z každej sa časom stáva nežná éterická bytosť dychtiaca po láske a paradoxne preto musia byť ďalším veľkým problémom muži. Hovorí sa , že láska je problém zlej distribúcie – je jej veľa ale nedorazí k tým správnym ľuďom. A ako vieme, ženský orientačný zmysel je veľmi zlý.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

,,Opíšte mi detailne váš problém v partnerskom živote.“ povedal psychológ a na ženu upriamil zrak. Vyjadril sa síce odborne, to však neznamená, že sa do danej témy aj skutočne rozumie. Poprípade sa rozumie ale iba ako psychológ. Alebo ako chlap. Nikdy však nie ako žena.

,,Viete, to je tak. Túžite po mužovi, ktorý by bol iba váš a nemuseli by ste sa oňho deliť. Na druhej strane mu ale musíte dať vo vzťahu viac priestoru, aj keď má rovnakú telesnú výšku aj šírku ako vy. Mali by ste mu dávať najavo, že na neho počas dňa myslíte, ale popri tom brať do úvahy, že mu nemáte volať v nevhodnej chvíli. Máte mu dávať pocit, že vás má chrániť ale nečakať od neho, že s vami strávi celý deň. S jeho kamarátmi by ste mali vychádzať dobre, vedieť s nimi komunikovať ale nie až moc aby nežiarlil ale aj by trochu žiarliť mal, lebo to mužov povzbudzuje do bojovania o ženu ale nesnažiť sa v nich vyvolávať túto bojovnosť lebo potom sa budú cítiť moc pod tlakom. Pravidlom je aj nepýtať sa na jeho bývalé ale pri otázke vlastných ex frajerov uvádzať čo najnižšie číslo, najlepšie byť pannou a v posteli sa správať ako prvotriedna prostitútka. Ak udržuje kontakt s nejakou ženou tak nežiarliť, lebo možno ju má rád ale má rád aj vás a možno je to jeho bývalá, ktorú má stále rád veľmi a veľmi rád by s ňou bol ale aj napriek tomu nepodliehať panike lebo to neznamená, že nemá rád aj vás. Muž sa pri vás musí cítiť pohodlne, nemá na vás dlho čakať ale všade máte chodiť upravená. Ale to sa ešte zniesť dá. Najhoršie je, že pri tom všetkom sa ešte musíte snažiť aj o to, aby vás aj tak nepustil k vode.“

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Neviem, čo povedal psychológ ale ona ešte dodala, že má chuť kúpiť si alkohol a prepiť sa až do nejakej diagnózy. Na koniec terapie jej podal tlačivo s odborným posudkom, kde stálo: “Diagnóza: Žena“

Ten posudok nespravil ako psychológ, ale ako chlap.

Lenka Siváková

Lenka Siváková

Bloger 
  • Počet článkov:  15
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Saxofónový nadšenec, amatérsky fotograf, genetická slepá ulička. Zoznam autorových rubrík:  VzťahológiaSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu